Startside

Nyheter       

Kontakt informasjon

50cc ATV

110cc ATV

150cc ATV

200cc ATV

250cc ATV

300cc ATV

500cc ATV 4x4

125cc Cross

50cc Scooter

Plentraktor

Kjørelemmer

Toppboks / Bagasje

Reservedeler

Regler for bruk

Plugger 

 

 

Komplett med vinsj og hengerfeste...på lager i SORT

Motor type: 4-takt,Luft kjølt
Fremdrift system: Kardang
Bore x Stroke(mm): 71x 58
Antall CC: 229,6
Max Kw (kw/r/min): 10/60007000
Max Dreiemoment(N.m./r/min): 15/55006500
Start system: Elektrisk + Snorstart
Girsystem: 4 gir,semi-automatic+revers
Sete høyde(mm): 810±20
Min Sving radius(mm): 2900
Bakkeklaring: 155
Bremsesytem (Front/bak): skive/trommel
Dekk,Front: AT23 X 7-10
Dekk,Bak: AT22 X 10-10
Tennings system: C.D.I
Bensintank (L): 9,5
Front støtdempere: 2 x uavhengige
Bak støtdemper: Sving arm
Parkerings bremse: Mekanisk lås
Batteri: 12V-14Ah
Max Laste kapasitet(kg): 165
Motorolje(L): 1,6
Gir olje(L): 0,27
Egenvekt(kg): 220
Antall personer: 2 Person
Akselavstand: 1160
Total høyde(mm): 1160
Smøresystem: Smørenippler
Total lengde(mm): 1940
Total bredde(mm): 1050
Compresjon: 8.7:1
Plugger se egen side
Antall sylindere: 1
Separat strømuttak 12 volt

Viktige fordeler

  • Registrerbar, 2 personer. Registreres som TUNG MC
  • Vinsj i front 
  • Kardangdrift
  • Lagervare
  • 4 gir + revers, fullautomatisk. Bakhjulsdrift
  • Komplett delelager
  • Kjøres på sertifikat klasse B

Verkstedhåndbok til denne modellen på lager, 230kr inkl mva.

39900.- +eventuell reg avgift 

KAN IKKE TRAKTORREGISTRERES

 

Montering av ATV etter mottak. Dersom du mottar din atv i transportkasse må følgende passes på....

Bolt i bakre støtdemper er IKKE montert på. Dette er en messingbolt med splint. Denne skal settes i bakre demper, ned mot bakgaffel. Det følger med 2 gummipakninger, samt 2 plastpakninger som skal sammen med denne bolten.

Over batteriet skal det monteres på en messingbøyle. Denne bøylen følges selvsagt med. På denne bøylen skal det settes på 2 gummiknotter som skal mot batteriet. Det følger også med en skrue til dette, samt at en skrue er montert som må løsnes for å feste bøylen.

Batteriet MÅ lades før første gangs bruk. Bruk en vanlig 12 volt lader. Du kan selvsagt bare sette det i, og starte den på snorstarten, men et batteri som ikke lades FØRST har mye større fare for ikke å få nok strøm til å drive rundt selvstarteren.

Revers. Får noen spørsmål ang revers. Husk at din 250cc må stå i første gir for å sette denne i revers. Med reversen innkoblet kan du IKKE gire.

250cc er utstyrt med clutch. Denne ligger i girpedalen, og vi kaller det halvautomatisk fordi det er "bare å gire" Dette har mange fordeler, men også en STOR ulempe. Dersom du hviler foten på pedalen under kjøring, slurer du på clutchen, og den slites MYE dersom du har denne uvanen. Clutch er en slitedel og regnes IKKE som en reklamasjon/fabrikkfeil

Bruk av Vinsj 250cc (forrige modell, gjelder ikke den som er i salg i dag):

Husk å montere på sveiv til vinsjen. Denne skal monteres mellom de to eksisterende muttere

  1. Sett din ATV i fri og sett på parkeringsbrems. Koble vinsjen til batteriet på ATVèn, samt fjernkontrollen til selve vinsjhuset
  2. For å trekke ut vaier, vri rattet innenfor sveiven på vinsjakselen mot klokken for å frigjøre vaier. skru den ut til den "treffer" sveiven. Trekk ut ønsket lengde. La det være igjen minimum 3 runder vaier rundt vinsjakselen for å hindre at du trekker av kabelen.
  3. Fest kroken i en kjetting, slips, stropp eller løfteøre. Fest aldri kroken rundt noe og tilbake på vaieren, da dette vil skade vaieren.
  4. Stram rattet på vinsjakselen MED klokken, deretter bruker du fjernkontrollen til å trekke vinsjen inn.

Send e-post til lyngheienatv@kleppnett.no med spørsmål om eller kommentarer til dette Web-området.
Sist endret: 13 april 2010